måndag 3 maj 2010

Blev ingen golf, premiärhelgen. Lite kallt!

Nöjde mig med att åka upp och äta lunch på klubben tänk att det är så skoj att komma upp till klubben första gången på året. Härligt svänga upp på parkeringen och möta det intressanta lugn som på något sätt vilar över Svartinge. Phil och Sam myser runt i vanlig ordning och hälsar alla välkomna. Receptionens radar par Hillevi och Erika möter upp med glada leenden och varma kramar…… känns skönt att denna tunga och viktiga post även fortsättningsvis axlas av glada, söta, rara och hjälpsamma tjejer…. ;-) Sen har vi köket, med klubbens solstråle klubbvärdinnan Lotta. Så fort man möter henne, ser hon till att man känner sig 10 kg lättare och 100 ggr snyggare, love you Darling! Sedan har vi ju grabbarna, som lagar så god mat.  Startar upp men en fräsch lax med rårispilaff på dagens meny. Ja helt klart har vi ett kök vi kan vara stolta över och med glädje bjuda med våra gäster till  oavsett om det vankas golf eller inte, tänk på det alla medlemmar, vi får det kök vi förtjänar !

image

Nytt för i år är logga och hemsida, som i sig är fin, men snälla varför så stor på kläderna, nej där är det bakläxa tycker jag ( jag vänjer mig säkert men min estetiska känsla får lite problem med den.)

Sedan lite ris till hemsidan, tanken god, men loggan tar för stor plats även här, plus var är banguiden på något sätt tycker jag att det är en viktig del av en golfklubbs presentation av sig själv på en hemsida. (vad vet jag den kanske kommer……)  Sedan är det jättefina och välkomnade bilder där Svartinge ljuset fångas på ett vackert sätt. Slipa lite på välkomst sidan för gäster så kommer det bli en fin hemsida till sist…. ;-) Som medlem är det kanon att ha kalendern överskådlig med tävlingar och händelser som i övrigt är bra att ha koll på innan man åker upp till klubben.

Japp nu har det börjat……………..

Oj vad vi skall golfa :-)

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar