måndag 24 maj 2010

Man skall alltid jobba lite på sina relationer, men……...

IMAG0172 Nu har jag gett upp med alla mina träklubbor. I förra veckan bestämda jag mig för att skiljas, efter att träffat en trä 5:a som faktiskt vill göra allt för mig och matchar mig. Så fick de bli, i fullt samförstånd och som en fin människa jag är så fixade jag en en söt nyutexaminerad golftjej till min gamla trä 5:a, ja, ja hon va yngre än mig, men det talar vi inte högt om och det kan jag bjuda på.. ;-)

Så vad har jag då för lag uppställning i bagen år. En putter som varit med i många år och så kommer det att förbli. Min handsmidda vackra Scotty Cameron,  Studio Design No 5, kommer endast få en lättare uppfräschning vid tillfälle, nytt grepp, alla långa fina förhållande mår bra av uppfräschning.

Sen har jag mitt järnset (Callaway X18) och det gillar jag så det får hänga med det med, är det  kärlek vid första ögonkastet, så då finns det att jobba på. Drivern (Callaway Big Bertha 460) måste jag erkänna är mest en ersättare till en gammal goding som inte fick vara med mer p g a yttre omständigheter så den här gör sitt jobb, trygg och lojal, då får man alltid min kärlek.

Sen nya trä 5:an, den härligt mintgröna lilla godingen från Cleveland (Hi-bore Bloom), nu är det ju så att jag vet att vi säkerligen kommer ha svackor i vårt förhållande men denna gång känns det bra!

IMAG0173

Utsparkade blev alltså alla Callaway fairway´s bort med dem. Tjo ho va bra det känns. Har en lätt smidig bag med järn S-5, trä 5a och driver och putter. Denna säsong kommer det hända grejer med golfen ( har aldrig hört mig säga det förr*?!?! ) Skall träna också någon gång sen…………

Detta ser ut att bli en golfig vecka så vi hörs nog mera. Hoppas återkomma med lite information om en ny golfbutik i stan, härligt för en materialspelare som jag. Sen är det tävling på lördag, Rival-golfen på Svartinge en höjdpunkt på klubben tycker jag.

Vi hörs mera sen då!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar