söndag 9 maj 2010

Svartingepremiär! (9-hål räknas de med när det är så kallt som nu)

Marie och nya bagen 002

Två premiärer avklarades idag, spel på hemmabanan och  med min nya döskallebag. Väderguden var i dag på något bättre humör än i går,  golfen gick hyfsat, något par, några boggies. Två brunkar som jag kom upp ur, enkelt som en plätt.. ;)

Som sagt Ebba går ju alltid att lita, först lite trix och fix sen upp till klubben för lunch och jag kunde köpa en ny vind/regnjacka. Blev lite otippat en vit, kanske inte så praktiskt men jag är mycket nöjd med den. Gick kanon att spela med, prassla inte, bra rörelse och snygga detaljer och skärning, så siluetten inte bjöd på mer än önskvärt. Abacus är ju lite mycket funktionsmaterial men jag erkänner, vissa plagg måste börja med funktion men för den skulle inte glömma design vilket jag tycker de lyckades bra med i denna jacka. Den ingår också i Svartinge-personalens arbetsställ, då i svart, finns även i mörkröd.

Så nu fick jag lov att gå in och kolla vad Abacus kan bjuda på i övrig. Inget jag fastnade för just nu, men jag skall absolut hålla lite koll från och med nu. Här är deras katalog om någon vill kolla.

Återkommer senare i veckan om rapport om uppladdningen inför årets första klubbtävling. L’Oreal´s 4-manna scramble. Känner pressen redan,  men oss emellan det skulle jag aldrig erkänna :-)! Som laget ser ut just nu, jag och 3 superhunkar, puh…… japp, jag gillar det…. !!!

……. så här laddar vi upp i bilen till klubben inför en golfrunda, funkar jättebra  :-) !

Tack för idag Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar