onsdag 7 april 2010

Åh vad ska vi ha på oss för kul denna säsong?

När det inte är så mycket annat att göra än att träna på rangen, vilket jag inte gör, f-n ta mig! Så roar jag mig med att kolla in nyheter på material fronten. Ni skall inte tro att jag inte är en materialspelare. Redan hunnit köpa ett par nya golfskor, med det var nödskor, faktiskt :-) Har knåpat i hop ett par nya My Joy´s´s inför säsongen, skall kolla om jag kan beställa dem hos Ingela som vanligt.

min nya sko

Dessa skall pimpas med en döskalle och en Cosmopolitan, Champagne fanns inte………. Och sedan ett par siden skosnören.

 

Vad hittade jag mer där ute “in the cyber-Space” ? Löjligt men jag är ju vansinnigt svag för lyx, sorry kan inte göra något åt det men drömma får man alltid. Kolla denna handsydda golfbag i zebramönstrat… nice. Sedan har vi skorna nedan, riktigt känner läderdoften, ja då går jag igång …… Glömde kolla va de kosta?!!? Vi skiter i det, det är lite så man gör när man bloggar har jag lärt mig.. :-)

Zebra golfbag lyx

Jodå klicka på bilderna så får ni en direktlänk, skulle blivit tokig själv annars.

läcker gammal bilSedan har vi ett annat favoritområde, feminina golfplagg, älskar klänningar och kjolar. Kolla dessa damer så läckert!! Keep on waiting.

 

 

nike golfklänning

Men vi har en snygg från Nike denna säsong i rosa b(snygg rosa färg) och svart, känt på den, känns sval och skön. Det finns en isydd trosa, borttagbar tack och lov tror det blir bylsigt, förespråkar en hederlig tight stortrosa i stället för de blyga.

Golf12 Röhnisch har också en riktigt bra kollektion i sin helhet, kolla in i butiken på Norrlandsgatan (Sthlm). Tidigare har jag tyckt att de varit lite tråkiga men nu har det snäppt upp sig, men kolla bilden, vem har hål i huvet och fota utan ett snyggt  skärp  när klänningen är sydd med hällor!!

 

 

Jag tänker inte glömma de läckra små kjolarna som jag sprang på också. Jodå de är korta, lite så de får bli………, jag vet jag är hopplös men gillar det. Lite nöjd med att jag hoppa svarta, fast det är ju alltid snyggt och en färg som säkert finns att hitta är kakigrön, snyggt!

adidas golfkjol kjol rönnich pho-sofia-rose-168

Adidas, Röhnisch och Croquet et Golf

Avslutningsvis några riktigt snygga skor från Nike och FootJoy, jag är ju inte så förtjust i de sportiga modellerna men jag tycker nog att Nike får till det ganska bra. En helvit sko känner jag att jag behöver i min golfsko-garderob, men de vill jag ska vara Classic (finns inte för tjejer!!!)……… Sedan tycker jag att den nedre FJ har en snygg linje så bara därav kommer den med.

nike sko Fj snygg vit

söt FJ rosa

Då önskar jag er happy-shopping och hoppas ni har fått lite inspiration.

God natt och sov så gott!

 Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar