måndag 12 april 2010

En ny golfsäsong kräver massa förberedelser…..

Nu har vi haft försäsongsspel på varmare breddgrader, vi har kollat in lite vad vi skall ha på oss. Skönheten kommer ju som sagt inifrån men det gör ju inget att den är så snyggt förpackad som möjligt… :-)

Jag har ju tidigare år skrivit om min förtjusning för pilates och yoga, vilket jag fortfarande är viktig träning för mig. Denna vinter tänkte jag att jag skulle börja styrketräna också, men det slutade med att jag i dag tar thaibox lektion en gång i vecka, vansinnigt kul. Jag får köra slut på mig, men också hitta känsla med timing och explosivitet. Hoppas jag kan ha nytta av det i golfen, det vore kul.

Det var inte riktigt det jag tänkte på med snygg förpackning, blev lite av ett sidospår, men träning skadar aldrig. Det jag skulle berätta om, är två nya skönhetsprodukter som jag hittat denna vinter.

Lång ögonfransar vet ju alla är kanonviktigt, ……. eller inte?!!? Provade extensions men för en tjej som jag som gnuggar ansiktet i kudden när jag sover och skall göra allt så fort som möjligt här i livet, kan jag meddela dessa stackar ögonfransar bara trasslade sig så de fick åka av efter 2 dgr . Sen prova jag en light version som rara Marlene fixade de klarade sig lite längre, men för pyssligt för mig.

lashesSå när jag fick höra om Neu Lash tänkte jag, det där funkar inte, jag måste prova!  Det finns  fler märken med liknade formula/serum, men eftersom Akademikliniken säljer detta märke, så var det naturligt att välja det för mitt test. Finns inte på webb-shopen än, men i butiken på kliniken, klicka på bilden så hittar ni fler försäljningsställen.

Jag har nu kommit halvvägs och jo jag ser skillnad inte så att de blir några “feijkfransar” utan bara att mina egna blir fylligare och något längre. Framförallt känns skillnaden när jag målar på mascara.

När vi ändå pratar om Akademikliniken, så har de en nyhet bland sina produkter. Jag har berättat om dem tidigare eftersom det är mitt husmärke för skönhetsvård sedan många år. Jag byter inte i första taget och då har jag provat mycket.

pro lipidEn nyhet som är mycket efterlängtad och viktigt för oss golfare som kan vara ute i väder och vind lång tid och på så sätt lätt torkar ut huden i ansiktet (inte bra). En fuktighetsmask, Love it! Helt fantastisk den heter Pro-Lipid Delivery Mask, klicka på bilden och läs mer.

 

Solskydd är ju en annan viktig skönhetsprodukt för golfaren men den tar jag i ett annat inlägg när vi kommit lite längre med solen, men glöm för gudsskull inte att smörja in er i ansiktet, jag missa en vår och fick fula pigmentskador, som nu är borta tack vare Akademikliniken´s Pure Repair Night

Då har jag gjort lite reklam och det gör jag så gärna för produkter/tjänster jag gillar det är ju alltid kul att dela med av sina erfarenheter.

akademikliniken

Pusspuss

Marie

1 kommentar: