söndag 18 april 2010

Aldrig har Sverigepremiären varit så tidig som 18 april!

Idag fick jag det angenäma nöjet att spela min först 18-håls runda hemma i Svedala.

Två mycket trevliga herrar, hämtade upp mig och vi åkte till Mälarö GK. En anläggning med totalt 27 hål. Sedan bjöd de mig på snygg golf från vit och jag bjöd på ful golf från röd, men med uppmuntrande ord och bra harmoni i bollen, så kände jag att golfrundan hade sin tjusning ändå…………. Fast idag hade jag så gärna velat spelat lite bra, men man kan inte få allt här i världen jämt… :-)

Mälarö GK Mälarö GK, visade upp en en välskött och mycket gästvänlig anläggning där klubbkänslan var påtaglig. Bara att mötas av Mys-Ivve, gör ju att harmonin och lugn sprider sig i kroppen . I klubb-huset med shop och restaurang var det full rulle, trevligt, alla verkade känna alla och glada att äntligen kunna mötas ute på klubben efter en hård vinter. Jag är otroligt imponerad av banans skick, det var ju inte många veckor sedan som vi hade massor av snö.

paviljongInnan hemfärd fick jag se Skytteholms slott som ligger precis vid banan. Ligger fantastiskt vackert med utsikt över Mälaren. Platsar definitivt för en Ruffmuff-helg. Då kan vi bo i en av flyglarna och äta på slottet. Den fina bastu/bad paviljongen nere vid vattnet stod det After-golf på. Läs mer om golfpaket, här.

Happy-golfing!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar