söndag 25 april 2010

Snart så öppnar banan, åh var roligt!

Längtar till 1 maj då öppnar den, är det sagt och mig veterligen har väl det aldrig varit så att banan inte öppnat då. I

Inom den inre Ruff-sfären, har vi en stor flytt som engagerar oss nu för fullt, En för alla alla för en ,är lite så vi jobbar….. men flyter allt som det ska kanske det blir en liten utflykt till golfbanan till helgen. Tack vara ett otroligt jobb i dag så ökar möjligheterna avsevärt, sen att vi kanske har lite olika ork till ett sådant genomförande, det låter vi tiden få utvisa.

Hur som helst det vankas golf säsong och jag ser fram emot det massor. Har  bl.a. lagt upp planer med Ebba om lite mer regelbudet golfande att försöka mötas en gång i veckan och åka ut till klubben och golfa. Tror vi kan fixa det, någorlunda bra väder och morgongolf där vi kör runt i vårt 3 h tempo med lite folk på banan, perfekt!

image  Försöker få tag i folket på Project Brown för att köpa den coola pencil bagen, The Rock Model. (Fredrik återkom till mig!) Kan ju inte låna Ebbas snygga Classic Model hur länge som helst…… Vet ni någon som säljer dem annars? Maila mig för jag börjar bli otålig nu. Upptäckt tillfällen när jag behöver en lätt bärbag, den jag har sen tidigare, har ingen bärsele, plus att jag vill ha en ny.. :-) Även om jag helst spelar med min “jättebag” på vagn, där jag får plats med allt som kan vara bra att ha med sig en golfrunda. Fast jag måste erkänna att denna modell av pencil bag har riktigt bra fack och får jag bara knipsa bort de helt värdelösa små piggar som finns där klubborna stoppas ner,  är jag nöjd. De krånglar bara till det och gör så att greppen fastnar när man skall dra upp klubban. Väck med dem!

MiaAvslutningsvis skall ni få ett icke-golfigt nöjestips. Mia Skäringer, just nu känd från serien Solsidan, gör ör en föreställning på Södra  Teatern, Dyngkåt och hur helig som helst. En mycket bra föreställning med humor och allvar, jobbig om man kämpar med att upprätthålla en yta om en perfekt värld, men så nyttig..….  Kvinnan kan sjung också, här ett smakprov från föreställningen.

Tack sköna söndag!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar