lördag 21 mars 2009

Fler klänningar på golfbanan.

Lovar när det är sommar och varmt, finns inget bättre plagg än en klänning att spela i. En golfklänning måste uppfylla vissa kriterier för att fungera på golfbanan.

Inte för kort, blir lite för distraherande för omgivningen och Dig själv. Sura miner eller allför uppskattande miner :-) (Fast som jag brukar säga ingen regel utan undantag.) En klänning har oftas ingen inbyggd trosa, men det gör inget. Det är bara att införskaffa ett par hederliga boxertrosor i samma färg. Ingen fara om Du i något läge visar trosorna. Tänk på tennistjejerna, ingen som klagar på att de visar trosan ibland.

Sen tycker jag att bästa skärningen är en klassisk A-skärning för då finns det naturligt utrymme för fickor och plats för boll, greenlagre mm. Det kan faktiskt vara riktigt dekorativt med små hällor för peggarna välplacerade på klänningen.

Ge oss fler golfklänningar i sommar, snälla snälla…………..

Här kommer smakprov på några som jag hittat inför säsongen 2009, dyker det upp något snygg framöver så läggar jag upp det. Lovar!

Casall röd

Casall har två klänningar i år båda mycket snygga. Den ena här på bild , är igentligen en tennisklänning, så tänk på att titta även bland tenniskläder när ni söker golfklänning.

 

PumaHalfZipGolfDress

Puma har en ur snygg, finns i flera färger, rosa, svart och denna orange. Kolla gillar hela bilden, det är vad vi kallar golfklänning med attityd.

 

 

Fransk golfklänning

På en fransk hemsida för golfkläder hittade jag den första golfklänning med innerbyxa. väldigt snygg i kaki, finns i rosa också. Syns lite dålig på denna bild men fina detaljer som gör den lite rolig. Stilen påminner om vårens safaritrend. Cool, den skall jag köpa. (Finns en söt liten rosa kjol som jag också är sugen på, KORT, ja jag vet!)

Crocket and Golf

Peak Performance har ju mycket snyggt i sin kollektion som vanligt ,men de är lite snåla på bilder men jag länkar så kan ni kolla in klänningen och annat trevligt. Sport-chic golfklänning.

2 kommentarer:

  1. Håller med Marie, safariklänningen är jättesnygg. Både den rosa kjolen och klänningen kommer att matcha dina skor dessutom..! kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Ingela, välkommen till vår blogg. Visst är det kul att hitta lite annorlunda golfkläder ibland. Vi hörs mer om bollar och skor framöver. Kram

    SvaraRadera