måndag 23 mars 2009

Rapport från Ljusdal

Mars, det snöar och är kallt, golfen känns långt borta men ändå så nära. Träffade en Ljusdalsbo i går och fick lite rapport om läget inför sommarens Ruff-tour till Ljusdal. Två viktiga nyheter av olika karaktär.  Banan får en annan sträckning eller så har järnvägsman byggt om något hål, den icke-golfande “insidern” svävade lite på orden, så jag fattade inte riktigt. Spelar ingen roll. Att golf-restaurangen skulle renoveras och drivas av “han på Järnvägs” det uppfattade jag. Sen får vi se vad som jag har uppfattat rätt.

Ljusdal  Idag gjorde jag min anmälan av mig och laget, som Karin sa lika bra vi är ute i god tid då de inte kan skylla på att det är fullt :-) Hur som helst har jag också dragit iväg ett email för att säkerställa mig om att erbjudandet om vår stuga står kvar.

h10Tänk er Ruffmuffarnas högkvarter vid 10 hålets tee. Kan det bli bättre??

Ner i vänstra hörnet, där ligger stugan, med vacker utsikt ner över hålet och Ljusnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar