lördag 28 mars 2009

Hur många golfskor kan man ha?!

Favorit Ja, frågar ni mig så kan jag har hur många som helst i princip. Mina favoriter just nu dock är ett par FootJoy. Dessa beställde jag av Ingela förra sommaren och de är absolut det snyggaste och skönaste golfskor jag haft. Ingen speciell design utan väldigt classy. Men det är ju vansinnigt snyggt med klassiska golfskor. Denna säsong är jag väldigt sugen på att designa ett par RuffMuff skor. Skall undersöka det och återkommer då med resultatet.

MyjoysEn sida som jag rekommenderar alla som gillar golfskor och som också vill göra sina skor lite personliga är  Footjoy´s MyJoys.

Har scannat av lite, hur det ser ut på skofronten. Från FootJoy´s kollektion hittade jag dessa två som jag tyckte va lite kul.

FJ sommarskoFJ sneaker inspEn sneaker´s variant och en sommarskor, dock är jag lite skeptisk till den senare. Jag har en tendens att roa mig i sandbunkrarna så jag hoppar nog denna. Blir för mycket sand i skorna.

Fj sport

Denna också från Footjoy, ja gillade den för att den lyckas ha en snygg siluett och linje fast den drar mot det sportigare hållet.

Nike kul rutigNike har också en intressant sko som jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag gillar men som sagt det finns något där som tilltalar.

Golfcrocs

Det mest skruvade jag hittade är Crocs “Foppatoffel” som golf sko, hoppas slippa se det på golfbanan. Det här är nog det fulast fotbeklädnad som skapats.

Nu skall jag dock gå in på lite överkurs när det gäller golfskor. Det är ju så att när Du har gått 18 hål så vill fötterna gärna ut ur golfskorna och vad skall vi ta på oss då?

Där har vi (Helene) hittat tro det eller ej ett par crocs_sassari_150psCrocs, kolla kolla. Hon hittade dem i Thailand och jag höll på svimma när hon säger, jag har köpt ett par “foppatofflor”. Men ganska snart förstod jag att vi pratad om något helt annat. Kolla dessa snygga kilklackar, perfekt stoppa ner trötta golffötter i efter rundan och samtidig va lite golf-chick! Fantastiskt sköna, provades och utvärderades live i går kväll.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar