söndag 15 mars 2009

Ruffmuffar och golfkläder.

Golf måste jag säga är en underbar sport som ger oss utrymme att klä oss individuellt med stil. Till alla klubbar där ute våga värna om stil på golfbanan. Och du golfare våga klä Dig med stil. Vad är nu stil? Lätt att säga att det är subjektivt men om vi alla tänker till lite, så när vi säger stil tänker vi på något speciellt. Jag skulle vilja nämna ett kriterie för stil. Bry dig om vad du sätter på dig, det är en bra början till Stil.

Bland oss Ruffmuffar har vi många stilar. Den praktiska som gärna   prioriterar funktionsmaterial i sitt val. Golf-classy, som aldrig skulle ha för korta shorts. (Själv är jag lite svag för det, jag vet!!) Sheriffen på Cannes Mougain Golf & Country Club  och jag hade lite olika åsikt om acceptabel längd. – Jag fick gå ut om jag lova att ha lite längre shorts nästa gång :-)peak tjej

Sen finns den sport-chica, vilket jag nog tycker är en av de vanligaste stilar Du möter på golfbanan och bland oss Ruffmuffar. Skulle  även vilja kalla henne Peak-tjejen. Snyggt och alltid rätt.

Eftersom golfkläder är kul och stil är ett intressant begrepp att prata om så återkommer vi med fler inlägg rörande det området.

Camilla ThulinSå länge vill jag att ni funderar lite kring ordet stil, utan att för den  skulle lägga in värderingar som snobbighet och “hon/hon tror hon/han är förmer än oss andra”  Nej tänk, söndag eftermiddag i Italien, när italienare i alla åldrar är ute och fingår. Hjälp på traven kan Du få av Camilla Thulin i boken Stil, Camilla är jag en stor beundrare av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar