onsdag 14 april 2010

Kom och var med på Ashtangayoga kurs i vår.

Yoga och golf funkar bra ihop tycker jag. Det är väl sedan en smaksak, med vilken träning man vill komplettera sin golf med, för utom golfträning……;-)!!!!!. Men något som definitivt funkar är yoga och livet……………

Lördagen den 24 april kl 15.00-16.30 startar kursen som är 8 ggr, vi håller till på Metropolis Gym, Birger Jarlsgatan 36 och det är Carola Solem som håller i kursen. Normalt krävs ett årsmedlemskap på Metropolis, men denna kurs är öppen för icke-medlemmar och kommer att kosta 1 550 kr, betalning vid kursstart. Det skall var minst 10 för att kursen skall bli, vet inte riktigt hur många platser som finns kvar men hör av er till receptionen 08-611 35 05 och anmäl er.

Ashtanga Yoga1

Jag personligen har sett fram emot denna kurs länge, då jag vill lära mig grunden i ashtangayoga för att själv kunna ta med mig yogan var, när och hur jag väljer att yoga. Tryggheten i ashtangayogan är att du har ett antal rörelser som du gör under passet varje gång och sen stegvis bygger på med nya rörelser vart efter kropp och själ tillåter, känns mogen. En något mer fysisk och kanske lite mer, ur västerländskt tänk,  prestationsinriktad yoga (försök släpp det!) Denna kurs kräver inga direkta förkunskaper utan bara ett intresse och motivation att ta yogan till sig……….. :-)

Happy yoga!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar