söndag 16 maj 2010

Hur gick de då?

07.15 står jag beredd, då hämtas jag  upp. Pierre och jag är så först det nu går, klubben har inte ens hunnit öppna. Det gäller att vara förberedd. Perfekt en kopp kaffe lite mys i klubbhuset. Sedan vill iaf jag värma upp lite på rangen slår några bollar och det känns ok. Bredvid mig på rangen står Long-driving Marcus så hur långt min driver än går så ser det mer ut som jag står och pitchar.

Vi går ut på hål 6, det är jag nöjd med ett av mina favorit hål. Jag är ju lite inspirerad och påverkad av L-D Marcus så min driver susar i väg och driver ut den enda av grabbarnas drivers som landar på fairway, skönt! Det behövde jag. (Vi var tvungna ta 3 av allas utslag).

Vi har Stoffe som är stadig på drivern och Stackelberg som inte är så tokig han heller. Tyvärr får vi väl säga att puttningen va lite svajjig idag, men jag tror kanske att våra inspel inte satt riktigt 100 %, dvs lite långa birdie puttar… ;-) för min smak iaf!

Några härliga långputtar satt vi iaf under rundan, som då tyvärr fick kompensera de “givna” som vi sumpade. På hål 5 hade vi en välplacerad drive av Stoffe upp på green, men med en ganska svår flaggplacering var vår eagle-putt ganska svår, så tyvärr den klarade vi inte av.

image       IMAG0158

Rundan slutade med 9 slag under banans par (brutto), och inget pris denna dag, förutom för Stoffe, som tog hem long-driving. Cool, han va i mitt lag!!! Sen vill jag trösta Timell som var så ledsen, sur och bitter att han inte fick var med i laget idag. Denna gång, var det Svartinge´s snyggaste lag som skulle sättas i hop inte bästa….. ;))))) Sorry nästa gång är det din tur att leka med grabbarna !

IMAG0161

Tack snyggingar, för en härlig dag! Lite sur vi inte vann, men det gick över ganska fort i princip på en gång…… :-) Ser nu framemot Rival-golfen den 29:e maj!!!

Puss och kram

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar