söndag 30 maj 2010

Hotel Rival sponsrar klubbtävling på Svartinge, klart jag va med!

Dödskallelaget, Ebba och jag började vår uppladdning redan på torsdagen, med en träningsrunda. Där vi tränade på att spela 2-manna “bäst boll”. Ja ja, lite töntigt av oss men låt oss bara va… ;))

På fredagen packade jag övernattningsväskan och checkade in hos Ebba så att vi två tröttmössor kunde hjälpa varann upp ur sängen på morgonen, för att hinna vakna och äta frukost. Halv 7 ringde klockan och vi upp och hoppa, hyggligt pigga efter student fest i huset som slutade någon gång efter 3 och en lite fnissig tjejkväll med klädprovning och lite familjefixande.

Ut till klubben och regnet kommer, men vi är väl förbereda med regnställ och gott humör. Eftersom vi är taggade ser vi till att värma upp på rangen också. Där möter jag till min stora glädje Mille som också ska spela ut på hål 4 tillsammans med mig och Ebba. Vilken kanonboll de blev, då hans lagparter är Stefan B som jag spelat med tidigare och är en riktigt skön kille.

Vi börjar kanon med Ebba´s fina birdie och sen fortsätter det ganska bra, tyvärr så tar väder/vind/orutin ut sin rätt så att vi har några trista hål där vi inte riktigt orkar hålla i hop. Men jag som är en positivt lagd person måste nog säga att vi gjorde bra i från oss, så vi kommer igen. Vi slutade på 79 slag netto.

Nog om oss, i vår boll spelar grabbarna kanon. Mille spelar fantastiskt fin golf men många birdies och en eagle och till det såg Stefan till att fånga upp direkt när det behövdes. Tilläggas kan också att vi med glada heja rop och motivationshöjande kommentarer ;)))) hjälper till att bära fram ett vinnande lag i dagens tävling på Svartinge. Grabbarna slutar på 61 slag netto.

CIMG1300

Mille, Marie, Stefan, Ebba

Andra händelser att ta fasta på under dagen är ju att båda mina favoritkillar (Stackelberg och Mille) ser till att slå långt, med 290 m delar det long-drive på hål 3.

Stort tack till Lina och hennes kollegor på Hotel Rival som hade ordnat en kanon tävling och fina priser, bl.a.. signerad Abba-skiva. Sedan så har vi ju våra härliga vänner uppe på klubben som fixar och ordnar det bakomliggande så allt flyter perfekt.

Nu ser jag fram emot bl.a. Select Travel´s tävling senare i sommar.

Puss och kram ,alla mina golfvänner för en härligt lördag.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar