söndag 25 juli 2010

Nu har uppladdningen till Q-pax Open börjat på allvar!

I fredags stämde jag av formen och tog en sväng på stan, hittade min sköna golfpolare J & P på kvarterskorgen. En något sliten efter en heldag på Masters så han fick vika ned sig men P va stark så han fick hänga på mig ;-) och vi tog en ordentlig barrunda på stan som slutade väldigt sent.

Lyckades också tjata in mig till nästa dag att få spela med i grabbgänget som i princip inte tillåter tjejer att få golfa med dem. Men det lyckas de sällan med……… :-) De e goa grabbar men golfen är så allvarlig för dem så jag tror de är rädda för störande element, typ höghandikappare och brudar. Jag som är både och, så ni kan ju förstå….?!?

Upp och i väg till klubben halv 10. Eftersom min partykompis från gårdagen också kör med betongkeps idag så fixa han golfbil till oss, så skönt! Vi glider runt och scorar riktigt bra båda två. P vinner storbetet bland grabbarna med sina 71 slag. (hcp 3,4) och jag känner mig duktig inför mig själv med mina 72 slag. Det blåste ordentligt så de gällde att välja rätt klubba, lite jobbigt när skallen inte är så snabb en dag som denna. Tänk er 13e korthålet. Jag går upp med SW som vanligt, P frågar vilken klubba? – SW, P: ska du verkligen ta den? - Ja! Diskussionen slutar med att jag tar järn 9an i stället och jag behövde den, bollen tvärstanna i vinden och på detta hål måst man iaf komma över vattnet.

Skickar ett stort tack till dagens golfpartner, det har var nog den mest givande runda jag haft i år. Fick golftips som var precis så som de skall vara. Kloka och givande. Jag fick upp ögonen för att också tänka golf, de ni det var något nytt. Spelade vissa hål som jag aldrig skulle kommit på själv att man kan göra…… kul och inspirerande. T ex. 18e (par 5) Driver, järn 9a, SW in på green, wow! Järn9 hade jag aldrig kommit på själv, hade tagit järn 5 eller trä 5 och med stor sannolikhet skickat den i vänstra vattnet eller någon av de högra bunkrarna. Och skulle jag lyckas med slaget, når jag iaf inte green.

Tisdag bär det av till Ljusdal, in med brudar, golfbagar och så kör vi, skall bli riktigt kul! Kollat startlistan för oss, ser mycket bra ut. I år toppar vi med att göra en liten utflykt till Järvsö en kväll för att se Winnerbäck. Han som för mig är så mycket Q-pack Open!


Njut av en härlig mellandag med gråväder, perfekt att mysa och se Masters…. här ska ni få ett skönt citat. Timell till Rikard på 16:e tee igår "Ja slå den, så blir det bra, men skynda dig jag måste kissa !" Ett bonustips på underhållning håll ett öga på Rikards caddie, Timell bjuder stundtals på god underhållning.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar