onsdag 28 juli 2010

Första dagen med hedern i behåll…. :-)

IMAG0295 Vilken start vi har haft i dag, morgonen börjar med mysfrukost utan för stugan (vår stuga). Sen lite stretch, jo faktiskt vi är seriösa i år, lovar! Sen till lite stödshopping hos Ulf. Men vilken kille, så såg han till att byta spikes åt mig…… de gillar vi. Helene köpte shopens snyggaste jacka, från Daily´s för övrigt, som vi tidigare dissat för att de är så tantigt, men i år så händer de grejer. Jag har också köpt  våren/sommarens snyggast piké. Då kan vi säga så här antingen har vi blivit tanter eller så har Daily´s skärpt till sig…. :-)

20100719Ok, till golfen då. Jag överladdad som vanligt, men så snart jag slagit av mig lite, så började boggie-golfen infinna sig. Sen händer något på 18e. Spelar hålet precis som man ska. Men sen när jag skall spela in så läger jag den i dammen., toppar nästa rakt över green, landar i nästa vatten som Choi. Plockar av mig skon vispar upp den men green är liten så den är i vattnet på nästa. FULL PUMP, med massor av applåder.

Vi alla har lagmedlemmar ur El Pallos med oss i våra bollar och de är nästan ett lika skönt lag om Ruffmuffarna. Roger, Rolf och Britt, ett skönt gäng som spelar gladgolf. Karin är nöjd med sin golf och då vet vi att det är fin golf för hon är den av oss som får minst med extraslag av. Karn glider in på 77 slag. Helene kommer in med 76 slag och jag som gick bakom såg fin, harmonisk golf. Så Ruffmuffarna presterar bättre än vad vi brukar göra.

Nu så skall vi försöka göra oss lite snygga och möta upp i partytältet som Järnvägs nu slagit upp, ännu större än förr om åren.

Ciao, ciao

Marie, Karin, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar