söndag 4 juli 2010

Någon som orkar spela golf i värmen?

Jag gör, det är så härligt varmt. Helt klart kan jag konstatera efter dagens runda att jag behöver öva mer på att spela i värmen.

Öppnade upp tok bra, wow tänkte jag är det så här enkelt att spela golf. Kom  in med 21 poäng och allt kändes så enkelt. Sen började det, inte så att det var så dåliga slag i sig, men totala missbedömningar, val av fel klubba m.m. Drivern gick för lång, får man säga så men nu när jag inte vant mig med att den går så lång som den gör så har de skapats en ny svårighet. Jag går i vatten, jag hamnar i ruffen, men jag kan lugnt säga att jag tycker att det är ett ganska angenämt problem än så länge.

Med tanke på Svartinges stora och ganska snabba greener så är jag inne i en skön puttning just nu. I dag trots seg skalle och trötta armar så behövde jag “bara” 34 puttar. Har alltid som mål att max göra 36 puttar på en runda.

Vad händer med trä 5an då, jodå vårförälskelsen håller i sig och vår relation börjar utvecklas och en viss trygghet börjar infinna sig. Jag törs göra slag som jag normalt undvikit tidigare. T.ex. hål 15 där ett bra utslag, gör att du “lätt” går över vattnet och kan spela in på 3dje slaget på green. Funka, mycket bra för psyket, behöver bevisa för mig själv att det går. Så i dag med en massa självförtroende i huvet tog jag även upp 5an och gick över vattnet på 18:e då min driver tyvärr gick för mycket vänster men tack och lov inte i vattnet, med dagens motvind.

I övrigt har nu den mentala och fysiska uppladdningen inför Q-pack Open börjat. Startavgiften betald och bil fixad. Så nu skall vi bara se till att vi är i god party och golf form när vi kommer.

I kväll är fotbollsledigt, men vilka kvartsfinaler!!! Tänk att fotbolls-VM är alltid något speciellt. Jag hejar på Spanien!

Nästa inlägg skall jag göra en liten uppföljning av den fantastiska skönhetsprodukt jag började använda här i våras….

Tjo ho, simma lugnt och drick mycket vatten!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar