torsdag 29 juli 2010

Dag två 2, det är nu det skall spelas fingolf!

Jag började min uppvärmning runt 3-halv4 på morgonen med en long-drive utmaning mot Larry. Vem slår längst barfota med en rosa damdriver. Jag tycker nog att jag vann om jag får säga säga det själv……. Sen vilade jag ett tag, för att inte bli för övertänd.

Halv 8 upp och hoppa äta frukost och göra sig i ordning för morgongolf. Regnet hänger i luften hela tiden men det håller upp när vi  är ute på banan. Vi kämpar på och idag har vi finpris på hål nio. HIO priset är 250 000 kr!!! Som vi kommer att vinna vi har ju tre chanser! Nix, vi kan ståta med Karins birdie på hålet och Helene ett par. Jag tog helt klart fel sikte så min järn 9a slog ner bakom hål-domarens bord. (Snacka om otur i turen, en kille avstod från bettet så han va inte med på det hålet, han gör HIO.) Stackars honom jag får lite ont i magen faktiskt. Men jag såg att champagnen kom fram till bollen så de fick fira. Grattis grattis från oss Ruffmuffar.

Scoren då, Karin en nöjd 81a, Helene en 86a, som fick henne att vara nöjd med gårdagens 76a, ibland tar det lite tid… :-) Jag själv är ju stabil, så jag prova inte något nytt höll mig runt 80, dvs 81 denna dag. Morgonens uppvärmning hjälpte alltså inte.

Helene kom i tidningen till allas lycka, å då visste de inte ens vem hon va… ;-)

Ne nu har jag inte tid med detta längre, vi skall förbi golfrestaurangen och kolla läget , dricka ett glas rosé, sen vidare med taxi och se på Winnerbäck i Järvsö.

Ödmjuka som vi är här kommer en låt till er alla från oss alla tre Ruffmuffar.

Love, peace and understanding

Marie, Helene & Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar