tisdag 14 april 2009

Träningsvärk, bra eller dålig?

Jag måste nog säga att jag är nöjd med dagens träningsvärk efter gårdagens första stapplande slag på rangen. Efter en lång och seg Påsk fick jag göra något vettigt. In med mig i en bil full med busiga barn och först till McDonald´s. Så har mycket family-business var det länge sedan jag upplevde, men jag överlevde……….. :-) Så glad jag fick följa med.

Klubborna satt fint i handen och jag måste säga att den svingen skulle jag vilja följde mig denna säsong. Till och med trä 5an kändes som om den aldrig gjort annat en levererat kanonslag.

Åter till träningsvärk, varför tycker jag att den sitter bra? Först av allt inga onda händer, vänster armen tämligen oberörd. Men sedan till det bästa hela vridområdet rund mage/midja/rygg ömmar. De gillar jag. Uppenbarligen har vinterns yoga/pilates gjort sitt med rörlighet och muskelstyrka där det skall jobbas. Skönt! “Uppviridet” som Ingela vill få inpräntat i kroppsminnet fanns där, nu gäller det bara att hålla kvar det. (Jo då, Ingela jag gjorde mina övningar både med sand och trä 5a.)

Fortsätter värmen så här så kanske man är ute och går ett varv inom 14 dgr. Vi få hoppas. Annars kan jag ju träna, gör ju ingen skada.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat bärssan! Lite sugen till helgen, (att slå alltså) kanske hyr vi en bil på lördag o drar ut en sväng?! Skippar barn o hamburgare va, känns inte så lockande....

    SvaraRadera