lördag 11 april 2009

En välpackad Ruffbag, så kan det den ut

Ja nu när solen skiner och golf känns som en möjligt aktivitet, så börjar ju en vän av ordning se över att alla golfgrejor finns på plats.

Bild073Vi börjar med själva bagen, som dessutom är helt ny, ej ännu gjort  sin jungfrutur på golfbanan. En fin present jag fick av tidigare kollegor på Servisen. Heja heja, tänk att ni visst att jag skulle älska den. Där finns förra årets driver, fick byta ut den gamla fast jag gilla den, något med trampolin effekt. Den nya är så fin så den går bra den med. Sen har jag ju min favorit putter, den skiljer jag mig inte från. Ok där har vi grunden för en golfrunda.

Nu kommer vi till detaljerna, vi har ju några småprylar som alltid skall finnas tillhands. Boll, greenlagare, pegg och markör. Sedan har Bild068vi lite annat viktigt. Snygg golfhandske, som en solskensgolfare har jag blivit förtjust i de med nät på handens översida. Dock finns det viss kritik att ge till vissa modeller, så prova och känn efter noga. Daily´s vita funkar bra, men  snälla ta bort duttarna i fingertopparna! Markör som fäst i skärmen vilken bra grej, denna en souvenir från Brohof Slott. Greenlagar, Svartinge har en bra liten nätt och delvis klädd i mjukplast. Så klart denna inte inköpt av en slump av klubben, fd golfpro Svartinge, Ingela “se ruffmuff pro” bra jobbat! Skärm, denna är bra, kardborre där bak annars är det lätt att få lite ont i huvet de vill vi inte! Sedan inte att glömma. Läppstift med solskydd, solskydd minst SPF 30, Akademiklinken har en bra för ansikte, sitter bra under rundan och sticker inte i ögonen. Tål bli “lite varm” i, för vi Ruffmuffar svettas inte bara så ni vet :-) Finns att köpa på NK och Stora Åhlens, men har Du inte vägarna förbi där så gå in på Akademiklinikens Webshop.  Ja ,sen  det ju lätt hänt att en Ruffmuff gör en "HOLE IN ONE” då måste vi ju ha en liten champagne Moët & Chandon Rosé med oss i väskan, passar perfekt tills vi kommer in i klubbhuset. Ja nagellack är lite överkurs, ja vet! Ingen tycker jag är fin när jag har rosa naglar, så jag vet inte varför, men jag tycker det är kul.

Bild072Sen så klart har en tanke gått till själva klädsel. En liten nätt golf  kjol har hunnit landa i min golfgarderob från J Lindebergs. Jo jag tyckte nog den passade riktigt bra, kanske får den vänta någon månad till innan benen blir så pass bruna att de tål att visas.

 

 

Nu vill jag önska alla Glad Påsk och snart vankas en påskmiddag för Ruffmuffarna och bara måste visa min fina champagne kylare.

Bild074

Skål, love, peace and understanding!

2 kommentarer:

  1. Hej Ruffmuffarna
    Här kommer en hälsning från Team Tiara som tycker att er Blogg är hel häftig. Vi är 28 golfande tjej kamrater i Team Tiara. Den 22 april åker. vi på vår nionde vårresa, vi har valt Golf Hotel Vesper i Dysseldorf i år.
    Vi gör en vårresa utomlands 3-4 dagar och en höst golf i Sverige med en övernattning.
    Vi tävlar och har en vacker Tiara som vandrings pris.
    Kan jag skicka bilder till er Blogg?
    Så här ser vår packlista ut:
    Packlista Team Tiara

    Pass,
    Boknings-nummer/ flyget
    Tiaran
    Glittriga glasögon
    Alla golf grejer, alla golf kläder, nya tröjan, golf fodralet Team Tiara
    Solskärmen
    Kjolen
    Pluntan + innehåll
    Hcp kort Framför allt, vad har du för hcp
    Solglasögon
    Solsalva
    Alla piller Alvedon, Voltaren, Resorb, Samarin.
    Skavsårsplåster
    Badkläder
    Rakhyvel ( benen, grenen)
    Pincett (hakan)
    Hårspray och hårnålar, klämmor, löshår, för gala uppsättning
    Smink
    Kamera
    Scotte mössan i fall den kan passa vid tillfälle.
    Pengar + 50 euro till klass kassan, + 19+16 = 35 euro för buss resan. Vi betalar kontant till chauffören. Forex finns på terminalen.
    frukost och middag har vi redan betalat
    greenfee för söndagen
    Genomtänkt pris, Det bästa prisbordet någon skådat! Köp för minst 150 kr. 

    Tjingeling så länge och Grys gott.

    PUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSS
    Kram Ebba Hedén

    SvaraRadera
  2. Härligt, vi vill gärna höra mer om er resa. Puss till alla Tiaror från Ruffmuffarna.

    Kram

    SvaraRadera