onsdag 13 maj 2009

Ska vi tjejer verkligen bry oss?

Om vad, jo jag läste i lokalbladet här på Östermalm en intervju av chefredaktören på Red Tee, Bonnie Geijer, hon säger “Vissa golfklubbar släpper inte in kvinnor. De kan dra åt helvete”.

Visst är det alltid trist att bli exkluderad men är det inte så lite varstans i samhället? Är det inte så också att vi i olika grupper söker en grupptillhörighet och vill värna om den. Jag vet inte men nog ser jag dessa golfklubbar Bonnie nämner, mer som herrklubbar och om dessa män behöver detta forum så känner i alla fall jag att jag inte är så ledsen över det. Kvinnor får ju inte heller vara med på herrträffar i Odd Fellows, Round Table, Frimurarna, m fl.

Jag skulle vilja se det så här, det är ytterst få banor som blandar ihop golf med herrklubb så låt dem va. Låt de män som vill hänga där vara i fred, så tar vi andra hand om de övriga fantastiska banor som finns, med klubbhus och restauranger. Där finns mötesplatser för alla, när Du gillar att spela golf. Glöm inte att banor som ovan nämns är mer en utdöende företeelse snarare än en trend. En dag kommer säkert dessa banor, behöva även kvinnliga golfare för att ekonomisk överleva. Jag för min del skulle aldrig gå ut på en bana, läs St Andrews om jag inte fick gå in i golfrestaurangen och njuta en whiskey efter avslutad runda.

logo

Ut över lite tankar och funderingar kring golf/herr klubbar, vill jag tacka tidningen Red Tee för att presentera golf på ett sätt som vi kvinnor tilltalas av. Blanda teknik, kläder, resor med vackra moderna bilder som inspirerar och får mig att längta ut på banan, i förd den snygga golf kjol som inköpts till varma soliga dagar på golfbanan. Bonnie säger också i intervjun, att “Kjol är stekhett på golfbanan” där håller jag med henne fullt ut, med tillägg. Glöm inte golfklänningen som jag skrev om tidigare, så läckert!

 

1 kommentar:

  1. Håller med dig Marie.
    Jag älskar män, det betyder inte att jag vill vara med dom jämnt. Jag vill oxå vara med mina väninnor utan män och sen om det nu innebär en aktivitet runt det hela, fine.

    Inte får väl män springa tjejmilen...

    Spela på på era klubbar så hänger vi på vårt vis. Men visst är det fantastiskt att mixa en boll.
    I dag ska jag bege mig ut på rangen, måste vässa inför helgen =)

    SvaraRadera