tisdag 18 augusti 2009

Nya golfutmaningar för Ruffmuffarna.

Denna gång när det vankas golftävling krävdes lite annorlunda förberedelser. Inte bara fundera vad vi skall ha på oss och putsa golfklubborna.

På lördag skall vi alla tre spela Svartinge´s stora sommartävling, som i år sponsras av Hotel Rival och Camitz Vodka, en Greensome. En rolig tävlingsform där Du spelar i två och två. Båda slår ut och sedan väljer man bästa utslaget och spelar varannan i kopp.

Årets taktik, snygg, golfsäker herre med lågt hcp. Karin lägger beslag på Igge, säkert kort. Helene lyckas charma exet, de brukar vara heta i denna spelform. Själv får jag jaga lite, nja jag hade en kanonpartner från börja jag med, som fick lämna återbud. Men skam den som ger sig. Efter att klubbens alla intressanta kort var tagna återstod att kolla telefonboken. Lyckades till slut så nu har jag ung stilig man med 5 i hcp. Nöjd, så nu hänger det bara på mig!

vodkaart Hotel Rival har jag skrivit om tidigare, Camitz Vodka är lite kul, en bubblande vodka. Läs gärna mer om dessa herrar genom att klicka på bilden, som med sin uppfinning lyckas framställa de perfekta bubblorna för vodka.

Jag har själv har haft nöjet vid två tillfälle  smaka på denna vodka. Dels agerat försökskanin, dels deltagit när de “gamla Sovjetiska landslaget” Krutov, Larionov,Makarov och Kamensky, Bykov , Fetisov mfl,  fick smak för denna goda dryck. Alla var inte där, men de som var där verkade gilla vodkan och snyggast var lätt, Larionov ;-)

Gör Du en Hole in One på Svartinge så firas det i en Camitz Vodka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar