lördag 1 augusti 2009

Dag 3

Med ett något decimerat lag, laddade Karin och jag för stordåd på banan. Behövdes, våra scorer har inte varit de inte de bästa och eftersom vi bara är två så måste vi båda spela bra. Dagen öppnade upp med fantastisk sol och visade sig fortsätta på det sättet hela dagen. Vad gäller spelet så förändrades det inte nämnvärt heller. Jag själv spelade i princip två olika sorters golf. Första 9 veva jag allt vad jag orkade, sedan lyckades jag skärpa till mig lite sista 9, men det hjälpte inte landade på 83 slag. Karin kröp ner till 80 och var inte heller ledsen för det.

Och var kom då Lag Ruffmuffarna, jo sist. Bra jobbat tjejer! Nästa år är vår målsättning att inte komma sist har vi lovat varann. Vi kan dock lugnt se en trend i scoren, ju längre vi varit i Ljusdal ju bättre blir scoren. Därför har vi bestämt att komma lite tidigare nästa år!

Hur skötte sig Helene då som supporter, ja ni ser ju så bra hon har det på golfresturangens solterrass.

20090731247

När alla Ruffmuffar kommit in på banan och samlar ihop sig men en pausvila innan kvällens kalas, myser vi lite i vår stuga och vem kommer inte då och ser till att vi har det bra, jo Krögar-Håkan. En bricka rosé och redbull för att skaffa nya krafter.20090731252 20090731254

20090730222Till middag dukades det upp en Thai-buffé innan prisutdelning, inga  priser denna kväll heller för oss. Men lite uppmärksamhet måste vi ju se till att få :-) Vad gör vi då, jo skänker ett pris. Ett 3-pack Ruffmuffbollar skänktes till klassen bästa Korean, (2 deltagare) Erik vann och Mike kom 2a.

Våra team-polers Lag Sponsorerna får vi väl åka lite snålskjuts på de ligger inför sista dagen 3a, stort. Även dem drabbades av visst manfall, men lyckades få en spelar att köpa in sig, varför valde han inte vårt lag?!?!

20090731261 Delar av lag Sponsorerna, Karne och Ping. Saknas på bild gör Kalle-Kung som fick lämna WO, Goa pojkar!

Kvällen avslutades på Järnvägs, med discotanzen och karaoke. Där vek dock jag ner mig då jag är chaufför under denna resa, så med lite vuxenpoäng drog jag mig 20090801264tillbaka som Askungen. Inte så lätt att bara ta en taxi på gatan som här hemma, men i Ljusdal löser sig allt ändå. När jag traskar hem längs vägen stannar två sköna killar och under om jag skall ha skjuss  eller?!? Livsfarligt tänker jag och tackar ja!

Tack för skjutsen Micke & Henke (Minns jag rätt namn? hoppas det.) 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar